Quattro sistemi artık elektrikli!

maxiforum
Audi,  1980 yılında, quattro sürekli dört tekerlekten çekiş sistemiyle otomotiv dünyasında önemli bir yeniliğe imza atmıştı.  Latince 4 anlamına gelen quattro, motorun gücünü yol koşullarına göre değişen oranlarda ön ve arka aksa aktarma prensibine dayanıyor. En temel şekilde açıklanmaya çalışılırsa quattro sistemi dört tekerleği de sürekli ve kesintisiz olarak devreye sokuyor. Aracın her bir tekerinin temas ettiği zemin koşullarına bağlı olarak her bir tekere en doğru çekiş kuvvetini aktarıyor. quattro dört tekerden çekiş sistemi çekiş kuvvetini dört tekerlek arasında dağıtıyor. Böylece tekerlekler arasında optimum kuvvet dağılımı gerçekleşiyor ve araç virajlar ya da ıslak, karlı veya buz zemin gibi  koşullar altında bile yol tutuşunu koruyor.
Elektrikli  quattro’lar 
Marka çok yakın bir geçmişte, bu sistemi elektrikli otomobil ailesi e-tron için de geliştirdi. Audi’nin  e-tron modellerinde, ön ve arka aksta olmak üzere iki elektrikli motor bulunuyor. Normal şartlarda araç, arka aksta bulunan elektrik motorlarıyla hareket ediyor. Böylece enerji tasarrufu sağlanırken, yumuşak ve konforlu bir sürüş sağlanıyor. Ön akstaki elektrikli motorlar ancak daha dinamik bir sürüş istendiğinde, yüksek tork gerektiğinde veya kaygan, ıslak veya karlı zemin gibi yol tutuşun zor olduğu durumlarda devreye giriyor. e-tron S modellerinde ise ön aksta bulunan bir elektrikli motorun yanında, arka aksta iki elektrikli motor yer alıyor.
ixir
Garfield
Araclar.com.tr Türkiye'nin en kaliteli araç sever topluluk alanı. Araçlar ile ilgili her tür bilgiyi rahat bir şekilde bulabileceğiniz tek platform.