İptal Edilen Araba Tasarımları | Araçlar Forum | Türkiye'nin En Kaliteli Otomobil Forumu!
Neler yeni

Otomobil ve Araçlar'a dair ne varsa...

Türkiye'nin ilk ve tek marka tescilli Otomobil ve Araç Platformu, "Araclar.com.tr"ye Hoşgeldiniz.

Türkiye'nin En Büyük Araç ve Otomobil Forumu!

"araclar.com.tr" Sizlere otomobil ağırlıklı olmak üzere araçlar hakkında her tür bilgiye rahatça ulaşma ve sorunuza
cevap bulma olanağı tanıyan, Katılım ve kullanımı tamamen ücretsiz olup gönüllü üyelerden oluşarak kurulmuş olan bir platformdur!

İptal Edilen Araba Tasarımları

Pi

Yönetici
Moderatör
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
8,900
Çözümler
1
Aldığı beğeni
1
Puanları
0
Yaş
35
Konum
Alaska
Aracım
Mercedes-benz
Cinsiyet
Erkek
İptal edilen araba tasarımları hali hazırda seri üretimde olan modellerin bir sonraki seri üretim modelleriydi. Ancak çeşitli nedenlerden dolayı bu tasarımlar üretim bandında yerini alamadı.

Herhangi bir şey tasarlamak, farklı bir deneme yanılma süreci gerektirir. Bir araba gibi büyük ve karmaşık bir şey söz konusu olduğunda beynimizi çok yönlü kullanmalıyız. Günümüzde, araç tasarım mevzuatları araçların nasıl göründüğü üzerinde büyük bir etkiye sahiptir ve farklı araç türlerinin belirleyici yönlerinden bazılarını etkilemiştir. Örneğin bir otomobil tasarlarken Yaya güvenliği, roll-over güvenliği, aydınlatma, ön ve yan darbe güvenliği gibi etkenler tasarlayacağınız otomobilin içinde bulunmalıdır.

Bugünkü listemizde tasarım olarak beğenilmeyen ve çeşitli mevzuatlara takılan bazı iptal edilen araba tasarımlarını inceleyeceğiz. Listede beğeni skalanızın içine dahil olabilecek modeller bulunuyor. Okumaya devam edin.

Saab 9-3



İşte karşınızda iptal edilen araba tasarımları arasında yer verdiğimiz ilk model. şirketle birlikte ölen başka bir tasarım olarak da adlandırabiliriz. Jason Castriota’nın markanın feshedilmesinden sadece bir yıl önce işe alındıktan sonra 2011’de Saab 9-3 ile yaptığı tasarımdır.

Marka kapatılmadan önce yeni bir platform planlandı ve 9-1 ve 9-3 daha genç bir demografiye yönelik olacaktı. Saab hatchback köklerine 9-3’ü almayı planlıyordu ve araç 400 beygir gücü motor tarafından desteklenmektedir ve ayrıca Sonett denilen planlanan 2 kapılı spor coupe da vardı. Tüm bu planlardan sonra maalesef hiçbiri faaliyete geçmedi ve firmanın kapatılması ile modeller tarihe gömüldü.

Corvette C5




Reddedilen C5 Corvette tasarımları ile ilgili çok az görüntü mevcut. Bazı varsayımlara göre modelin tasarımının reddedilme nedeni arka bölümün çok radikal bir şekilde değişikliğe uğramasıydı. İlginç olan başka bir konu da araç şu an C7 nesil Corvette tasarımında başvurulan detayları kendisinde barındırması. Özellikle, dört adet monte egzoz boruları ve açısal tampon tasarımında yeni nesil C7 için iyi referans bir model olduğunu söyleyebiliriz.

Beşinci Nesil Ford Mustang



İptal edilen araba tasarımları arasında olduğuna şaşırdığımız modellerden biri de beşinci nesil mustang. Ford’un Mustang modelinin yeniden doğuş ve tasarım algısı açısından getirmek istediği yenilikler 5. Nesil ile şekillenmeye başladı. Başlangıçta, tasarımcıların beşinci nesil mustang’i New Edge tasarım dili ile tasarlamaya çalıştı. Ancak klasik Mustang tasarımı çok hantal ve aksak bir tasarım olduğu için ve genel kesime’e göre şık bir tasarım olarak kabul edilmediği için üretimi reddedildi.

Jaguar XJS



Aşağıdaki fotoğraflarda baktığınız şey, Ford’un markayı satın aldıktan sonra Aston Martin’i kurtaran yeniden tasarlanmış DB7’si. Ancak, nasıl ortaya çıktığı konusunda oldukça büyük bir hikaye var.

Jaguar, şişirilmiş bütçeye göz atmadan ve onu kesin olarak iptal etmeden önce XJ41 kod adlı bir arabayı üretim noktasına getirmeye çalışıyordu. Efsanevi yarış arabası sürücüsü, takım sahibi, ve Jaguar ile ilgili bir adam olan Tom Walkinshaw felaketin geldiğini gördü ve XJS şasi üzerine XJ41 vücudu monte edilmeye çalışıldığını fark etti. Bu monte işlemini Ünlü İngiliz tasarımcı Callum yapmıştı. Ancak bu Jaguar’ın hemen reddettiği hızlı ve inanılmaz maliyetli bir çözümdü.

Şimdiye kadar Jaguar ve Aston Martin Ford’a aitti ve Ford’un jaguarlara çok az ilgisi vardı. Walkinshaw, İngiliz tasarımcı Callum’un XJS tabanlı coupe’sini Jaguar’a söylemeden Aston Martin’e götürdü ve Aston’a onları kurtaracak arabanın bu olduğunu söyledi. Öyleydi ve Callum’un Ford’a ait her parçayı basıp mazda 323’ün arka ışıkları ve MX-5’ten alınan göstergeler gibi şeyleri kullanması dahice bir çalışmaydı. Yeterince havalı kapı aynalarını bulamayınca citroen’in CX-5’inden aldı çünkü ucuzdu.

Ford Mustang II



Görüşler Mustang II nin devam etmesi ya da üretime son verilmesi konusunda ikiye bölünmüştü. Bazı kesim onu çok seviyordu diğer kesimse nefret ediyordu.

Mustang için o dönem Ford başkanı olan Lee Iacocca, yakıt verimliliği açısından iyi olan yeni bir mustang istemişti. Bu aşamadan sonra tasarım sürecine giren firma Mustang prototiplerini üretti. Daha sonra ülkeye uygulanan petrol ambargosu nedeniyle benzin fiyatları uçtu ve motorda kullanılan ağır silindirler ve şasinin ağır olması nedeniyle çok yakıt harcayan araçların ömrünü kısalttı. Sonrasında son halini ilk fotoğrafta gördüğümüz 2 nesil mustang üretildi ancak 5 yıl üretimde kaldı.

Beşinci Nesil Chevrolet Camaro



Chevrolet dört nesil sonra ikonik midilli arabasını geri getirmek için mücadele ettiği aşama da Chevrolet CEO’su Rick Wagoner 2005 yılında otomobil fuarında gördüğü bazı otomobilleri inceledi. Sonrasında beşinci nesil Camaro modelinde Ford retro tasarım çizgilerini uygulamaya karar verdi. Daha sonra Wagoner aracın görsel tasarım ipuçları ile daha ince olması için tasarım ekibine talimat verdi ve ortaya güzel bir otomobil ortaya çıktı. Ancak üretime devam edilmedi.

Mercedes-Benz S-Serisi (W140 )



İptal edilen araba tasarımları arasında belki de en dikkat çeken otomobil olan W140 serisi bugün üretime devam etseydi nasıl olurdu merak konusu. Çünkü otomobil alışkın olduğumu Mercedes karakterinden çok uzakta.

W140 çok karmaşık bir otomobil değildi. Gayet zarif bir şekilde tasarlanmıştı. Açıkçası bize göre Mercedes ağır ve karakteri olan bir marka. Dolayısıyla bu tasarım ile bu ağırlığı taşıyamadığını söylemeliyiz. Özelikle yandan bakıldığı zaman bu etkiyi net bir şekilde görebiliyoruz.

Porsche 911



Tasarım ekibinin 911’in genel tasarımın karakteristik hatlarını sabit tutarak zaman içinde çağdaş hale getirme çabasını ve ön tarafın her iki tarafına da ekstra bir ışık vererek ne düşündüğünü görebiliyoruz. Bu konuda söylenecek fazla bir şey yok. Bu tasarım o dönem için geleceğe yakın bir model değildi.
 

Katılım kolay ve ücretsizdir, sende bize katılmak ister misin?

Foruma üye olarak araç ve otomobil hakkında merak ettiğin ne varsa sorabilirsin.

Üye ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Üye ol
Login

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Login

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar